ویژگی کوچ ایده آل

ویژگی کوچ ایده آل

کوچ خوب و ایده آل دارای ویژگیهای مشخصی است که شما با دانستن آنها بهتر میتوانید فرد مورد نظر را پیدا کنید و از راهنمایی های وی استفاده کنید در این مقاله از سایت کوچینگ میلاد فلاح به بررسی این ویژگی ها میپردازیم.

 

آگاهی از خویشتن

یک فردا زمانی میتواند به یک کوچ خوب و ایده ال تبدیل شود که از خویشن خود آگاه باشد و برای شناخت خود سفرهایی از درون به بیرون و از بیرون به درون خود داشته باشد تا بتواند سبک کوچینگ و نحوه تعامل و دریافت خود با دنیای بیرون را پیدا کند.

برای آگاهی بیشتر از کوچینگ در بیزینس بیزینس کوچینگ چیست؟ را مطالعه کنید.

تشخیص درست مسائل

یکی از موانع اصلی برای رهبری و ایجاد تغییرات موثر عدم وضوح و تشخیص درست و به موقع مشکلات و مسائل است.کوچ ایده آل می تواند مسائل را از هم تفکیک و جدا کند و آن ها را مشخص کند.

داشتن تعهد

تعهد یکی از ضروریات رسیدن به موفقیت است.تعهد یک حس درونی است که از قلب ما نشات میگیرد و در شرایطی که توان ادامه دادن را نداریم ما را مجبور می‌کند که ادامه دهیم و در راستای اهداف خود حرکت کنیم و تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم.
نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که تعهد همیشه در کنار هدف معنا پیدا می‌کند و اگرفرد هدفی نداشته باشد، تعهدی هم برای رسیدن به‌ ‌آن نخواهد داشت.

قابل اعتماد بودن

از مزایای قابل اعتماد و متعهد بودن این است که دیگران می توانند روی حرف ما حساب باز کنند.کوچ ایده آل قابل اعتماد است و ما در هر شرایطی میتوانیم به او تکیه کنیم.

علاقه به یادگیری

یک کوچ خوب باید همیشه در حال یادگیری باشد ،در دنیای امروز که همه چیز به سرعت تغییر می کند اگر فردی فقط به تجربه خود تیکه کند و در حال یادگیری چیزهای جدید نباشد نمیتواند شما را به درستی راهنمایی کند و مشکلات شما را حل کند.

داشتن مهارت های شنیداری

یک کوچ ایده آل شنونده خوبی هم باید باشد و مشکلات شما را بشنود تا بتواند راه حل مناسبی ارائه دهد اگر کوچ حرف ها ی شما را به درستی گوش ندهد نمیتواند مشکلات شما را حل کند.

آمادگی کامل قبل از هر جلسه

جلسات کوچینگ باید از قبل برنامه ریزی شوند و کوچ ایده آل باید برنامه مشخصی را در این زمینه داشته باشد ، اگر جلسات کوچینگ ساختار مشخصی نداشته باشد و کوچ آمادگی کاملی نداشته باشد بحث های جلسه به حاشیه می رود و بی هدف می شود.

احترام به مراجعه کنندگان
کوچ باید به همه افراد و مراجعه کنندگان احترام بگذارد،خشم و عدم رضایت در روابط کوچینگ جایی ندارد و باعث ایجاد تضاد و نرسیدن به هدف های تعیین شده می شود.

شناسایی نقاط ضعف و قوت مراجعه کنندگان

یک کوچ ایده آل مانند مربیان ورزشی نقاط ضعف و قوت مراجعه‌کننده خود را برای رساندن فرد به بالاترین سطح بهره‌وری در سطح فردی و جمعی شناسایی می‌کند.

مشخص کردن انتظارات قبل از شروع هر جلسه کوچینگ

فرد مراجعه کننده و کوچ باید قبل از شروع جلسه هدف خود را مشخص کنند وبرای رسیدن به هدف تلاش کنند.

اختصاص زمان کافی به مراجعه کنندگان

یک کوچ ایده آل و خوب به‌جای داشتن شتاب و عجله در زمان جلسات و هنگام صحبت با مراجعه کنندگان ،به فرد زمان کافی می دهد و همچنین برای زمان فرد مقابل ارزش قائل است و از وی میخواهد که با تفکر بیشتری در راه رسیدن به راه حل مسائل مشارکت داشته باشد.

ارزش قائل شدن برای ایده ها و حرف های مراجعه کنندگان

کوچ برای خدمت به مراجعه کنندگان و افرادی که از او مشاوره میخواهند حضور دارد و باید از ایده ها ،پیشنهادات و افکار مراجعه کنندگان استقبال کند و حرفهای آنها را بشنوند.

انتقاد پذیری

یک کوچ ایده آل انتقادپذیر است و به‌جای اینکه مراجعه کنندگان را سرزنش کند و یا از آنها انتقاد کند اجازه می دهد تا مراجعه کننده مسائل و مشکلات را از دیدگاه خودش توضیح دهد و با اینکار ریشه سوئ تفاهم های موجود و یا ارتباطات نادرست مشخص می شود.

مشتاق و خوش بین بودن در همه مسائل

یک کوچ ایده آل اگر مراجعه کننده ای داشته باشد که خجالتی باشد و یا تمایلی به صحبت کردن نداشته باشد؛ وظیفه دارد که راه بیان مسائل را از طریق ایجاد یک نگرش سازنده در فرد مراجعه کننده نسبت به مسائل و موضوع مورد نظر تسهیل کند.

یک کوچ ایده آل خواستعار تعهد مراجعه کنندگان است.

یک کوچ ایده آل نباید درباره انتظارات خود بی تفاوت باشد و اگر مراجعه کننده پاسخگوی روند نیست نباید این روند را ادامه دهد و وقت مراجعه کنند و خودش را تلف کند.

یک کوچ اید ه آل باید از مراجع کنندگان حمایت و پشتیبانی کند تا آنها به اهداف و تغییرات دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.
یک کوچ خوب و حرفه ای می داند که توسعه ،پیشرفت و حل مشکلات یک سازمان یک تلاش تیمی است و نباید مراجعه کننده گان را به حال خوشان رها کند تا آنها به اهداف خود برسند،بلکه باید پس از جلسه نیز پیگیر مسائل و کارهای انجام شده توسط مراجعه کننده باشد.

برنامه ریزی برای جلسات بعدی

یک کوچ ایده آل پس از پایان هر جلسه بایدبرنامه ای را برای جلسه بعد و انجام تعهدات در نظر بگیرد.

پیدا کردن راه حل های متفاوت

یک کوچ ایده آل باید آماده باشد تا اگر تلاش ها و پیشنهاد ها در مرحله اول نتیجه نگرفت،راه حل های دیگری را نیز برای حل مشکلات داشته باشد.

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در print

میلاد فلاح

میلاد فلاح بیزینس کوچ و مدیر عملیاتی آماده همکاری با سازمان ها و مدیران کسب وکارها ، با استفاده از روش های نوین و کاملا کاربردی و موثر برای دستیابی سریع تر شما به نتایج عالی می باشد ،برای دریافت مشاوره حضوری و آنلاین و تعیین وقت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *